ЗАПОРІЗЬКА МІСЬКА РАДА
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
ЗАПОРІЗЬКА СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНА ГІМНАЗІЯ №27
ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
бульвар Центральний, 15а, м. Запоріжжя, 69000, тел.279-66-92, 34-22-91, Е-mail: ogg27@ukr.net
Аналітична довідка
про рівні навчальних досягнень учнів за підсумками 2019/2020 н.р.
Відповідно до річного плану роботи гімназії на 2019/2020н.р., у Запорізькій суспільно-гуманітарній гімназії № 27 Запорізької міської ради Запорізької області заступником директора з НВР О.В. Ленченко 29.05.2020р. здійснювався збір та узагальнення даних щодо рівнів навчальних досягнень учнів.
Мета:
- визначення потенційно здібних, із сприятливою зоною найближчого розвитку учнів 2-10 класів гімназії;
- організація аналітико-методичного забезпечення роботи з об’єктивності оцінювання знань учнів та формування шляхів корекції у подальшій роботі.
- організація психолого-педагогічного супроводу навчальної діяльності учнів і підвищення рейтингових результатів оцінювання рівню їх навчальних досягнень;
- визначення навчальних предметів, які викликають найбільші утруднення в учнів під час освітньої діяльності.
За підсумками 2019/2020н.р. у гімназії ми маємо наступну картину успішності учнів за рівнями досягнень:
Рівні навченості | 2-4 кл. | 5-10 кл. | Всього по гімназії |
Початковий | 0 | 0 | 0 |
Середній | 16 | 105 | 121(32,5%) |
Достатній | 70 | 151 | 221(59,4%) |
Високий | 14 | 18 | 32(9%) |
Виходячи з вищезазначених даних можна констатувати той факт, що якість знань (високий та достатній рівні навченості) в цілому по гімназії дорівнює 67,5%. Минулого навчального року – 64%.
Доцільним буде відстежити та порівняти результативність діяльності учнів гімназії в цілому та які класні керівники спрацювали найкращим чином у форматі «Учень-вчитель-батьки:
Клас | Якість знань за рік | Вчитель |
3-А | 96% | Огоцька Ж.М. |
3-Б | 100% | Сатаєва О.В. |
4-А | 82% | Романенко О.М. |
4-Б | 59% | Турлюн Т.М. |
5-А | 79% | Жирова Н.О. |
5-Б | 84,6% | Розсоловська І.В. |
6-А | 95% | Сінченко Ю.М. |
6-Б | 80% | Шевченко М.Г. |
7-А | 50% | Резніченко А.В. |
7-Б | 50% | Онищенко Л.С. |
8-А | 44% | Мороховська О.М. |
8-Б | 55% | Гринько В.Т. |
9-А | 58% | Станішенвська А.В. |
9-Б | 66,7% | Єрьоменко Ю.В. |
10-А | 39% | Порох І.С. |
10-Б | 37,5% | Піпко І.І. |
Найнижчі показники рівнів навченості демонструють учні 10-А, 10-Б та 8-А класів.
Стабільно високих показників рівня навченості досягли учні 3-А, 3-Б, 4-А, 5-А, 5-Б, 6-А та 6-Б класів.
Але не можна не зазначити, що потенціал гімназії, як завжди, має певний резерв. Тобто, існує певний відсоток учнів, які мають 1-2 предмети, корекція яких дозволила б перейти учню у більш позитивну зону розвитку (більш високий рівень: з середнього – в достатній, з достатнього – у високий). Нижче наведено кількісні показники вищезазначеного прогнозованого резерву.
Тобто, якщо провести своєчасну та якісну корекційну роботу у наступному навчальному році можна буде говорити про загальне підвищення якості знань по гімназії. Особливо слід звернути увагу на потенціал учнів достатнього рівня. В цілому по гімназії 18 учнів. Учителю історії України та всесвітньої історії Бачуріній Л.В. варто спланувати корекційну роботу в 9-х класах, а вчителю Бляшенко Н.М – у 11-А класі, з учнями, які тільки з зазначених предметів мають показники середнього рівня (додаток 2). Більш детально прогнозований розвиток учнів за класами та прізвищами розглянуто у наведених нижче картах кількісного моніторингу рейтингового оцінювання навчальних компетентностей учнів 2-10 класів гімназії (додатки №1 та № 2). Особливо варто звернути увагу вчителям-предметникам, що викладають у 3-А, 4-А, 5-А, 5-Б, 6-А класах, на корекційну роботу на початку 2020/2021 н.р. з таких предметів: українська мова, російська мова, англійська мова, математика, історія України, правознавство. Тому на засіданні предметних МО у серпні розглянути потенційні резерви та спланувати корекційну роботу з зазначеними у додатках 1 та 2 учнями.
Слід зазначити, що у зв’язку із загальнонаціональним карантином учнів 9-х класів було звільнено від проходження ДПА за рівень базової загальної середньої освіти. Деякі учні 11-х класів виявили бажання здавати ДПА у формі ЗНО з окремих предметів. Всі ці заходи оформлено у відповідності до розпорядчих документів МОН України.
Додаток 1
Карта результатів кількісного моніторингу рейтингового оцінювання компетенцій учнів 1-4 класів
Клас/ кл. керівник | Високий рівень | Достатній рівень | Cередній рівень | Низький рівень | Якість знань | ||
Факт П.І.Б. | прогноз П.І.Б. | Факт | прогноз П.І.Б. | Факт П.І.Б. | |||
3А: (Огоцька Ж.М.) | Гартунг С, Іванова В., Муращенко Є., Старостенко М., Шкода М. | Романенко В. (укр.мова, рос.мова), Романенко Вл. (укр.мова), Степанова К. (укр.мова, рос.мова) | 21 чол. | Ворошилова В. (англ.мова) | 1 чол. | _ | 96% (IIм.) |
3Б: (Сатаєва О.В.) | Ігнат’єв Р., Павленко К., Просвєтов М., Таран Т. | Назарова Е. (укр.мова), Паталах К. (укр.мова, рос.мова), Скакунова А. (укр.мова, англ.мова), Шерашова М. (рос.мова) | 22 чол. | — | – | _ | 100% (Iм.) |
4А: (Романенко О.М.) | Боклан Т., Голубова О., Гуров І., Іоніцова Д. | Барабаш А. (рос.мова, математика), Іванова П. (укр.мова, рос.мова) | 18 чол.. | Мацкевич А. (рос.мова, англ.мова), Щербіна Д. (англ.мова) | 5 чол. | _ | 82% (ІІІм.) |
4Б: (Турлюн Т.М.) | Чехольянц А. | Широбоков М. (рос.мова, природознавство) | 9 чол.. | – | 10 чол. | _ | 59 (ІVм.) |
Всього: | 14 | 10 | 70 | 3 | 16 | 0 | 84% |
Додаток 2
Карта результатів кількісного моніторингу рейтингового оцінювання компетенцій учнів 5-10 класів
Клас кл. керівник | Високий рівень | Достатній рівень | Cередній рівень | Низький рівень | Якість знань | ||
Факт П.І. | прогноз П.І. | Факт | прогноз П.І. | Факт | Факт П.І. | ||
5А: (Жирова Н.О.) | Гринчук М., Гусєва Г., Ракочий Д., Тихоновська В., Чорна А. | Карнаух К. (укр.мова, математика) | 18 чол. | Закревський І. (англ.мова), Нароган О. (математика), Сонін Д. (укр.мова, англ.мова) | 6 чол. | _ | 79% (ІVм.) |
5Б: (Розсоловська І.В.) | Редька Д, Редька М., Яковчук С. | Курган М. (математика) | 19чол. | Махоткіна А. (англ.мова), Рагімов Д. (англ.мова) | 4 чол. | _ | 84,6% (ІІм.) |
6А: (Сінченко Ю.М.) | Жукова В. | – | 20 чол. | Шутова О. (математика) | 1 чол. | _ | 95% (Ім.) |
6Б: (Шевченко М.Г.) | – | – | 16 чол. | – | 4 чол. | _ | 80% (ІІІм.) |
7А: (Резніченко А.В.) | Нікогосян Е. | – | 12 чол. | – | 15 чол. | _ | 50 (VIІІ м.) |
7Б: (Онищенко Л.С.) | Продан А., Романенко А., Шуршина А. | – | 11 чол. | – | 14 чол. | _ | 50% (VIІІ м.) |
8А: (Мороховська О.М.) | Коломоєць М. | _ | 7 чол. | Усова С. (історія України) | 10 чол. | _ | 44% (IXм.) |
8Б: (Гринько В.Т.) | Баглаева М. (укр.мова та література) | 12 чол. | Касьяненко, Тихоновська П., Черкасс А. (історія України, всесвітня історія), Славінський І. (всесвітня історія) | 10 чол. | _ | 55% (VIІ м.) | |
9А: (Станішевська А.В.) | – | Гобиш П. (укр.мова, англ.мова) | 11 чол. | Голікова О. (історія України, всесвітня історія), Петренко Н. (укр.мова, укр.літ) | 8 чол. | _ | 58% (VIм.) |
9Б: (Єрьоменко Ю.В.) | Просвєтов О., Чорна Ж. | Щетілін Т. (укр.мова) | 10 чол. | – | 6 чол. | _ | 66,7% (Vм.) |
10А: (Порох І.С.) | Барабаш А. | – | 10 чол. | Пустовой О., Токарчук К. (правознавство) | 17 чол. | _ | 39% (X м.) |
10Б: (Піпко І.І.) | Катана І. | Удод О. (історія України) | 5 чол. | Шершньов Д. (алгебра, геометрія) | 10 чол. | —- | 37,5% (ХIм.) |
Всього: | 18 | 6 | 151 | 16 | 105 | 0 | 62% |
Виходячи з вищезазначеного та за підсумками проведення моніторингових процедур у Запорізькій суспільно-гуманітарній гімназії№27 Запорізької міської ради запорізької області у 2019/2020 н.р. було рекомендовано:
- З метою зворотного зв’язку в межах забезпечення умов активізації роботи з усіма учасниками навчально-виховного процесу через використання моніторингового механізму заступнику директора Ленченко О.В.:
1.1. Проінформувати всіх членів педагогічного колективу про підсумки проведення моніторингових досліджень та ДПА-ЗНО у 2019/2020н.р. на засіданні педагогічної ради у серпні місяці.
1.2. Узагальнити відомості по гімназії щодо наявності учнів з перспективною зоною найближчого розвитку та довести їх до відома педагогічного колективу протягом серпня 2020року.
1.3. Продовжувати проведення моніторингових досліджень у наступному 2020/2021н.р. згідно плану внутрішкільного контролю та річного плану роботи гімназії.
- Керівникам предметних МО:
- . Проаналізувати результати моніторингового дослідження за рівнем навчальних досягнень учнів з метою оцінки стану викладання предмету, беручи до уваги прогнозований розвиток кожного учня гімназії.
- З метою якісного засвоєння програмового матеріалу на засіданнях МО визначити напрямки вдосконалення викладання предметів та розглянути й спланувати роботу щодо:
- чіткого дотримування критеріїв та норм оцінювання навчальних досягнень учнів у відповідності до нормативних вимог;
- визначення пріоритетних напрямків діяльності щодо підготовки учнів гімназії до державної підсумкової атестації та ЗНО-2021.
- використання у межах реалізації проблемної теми гімназії освітніх технологій, спрямованих на розвиток 10 ключових компетентностей учнів у межах реалізації Концепції Нової української школи;
- своєчасного інформування батьків про рівні навчальних досягнень учнів.
- Психологічній службі гімназії:
3.1. Спланувати на наступний 2020/2021н.р. психологічний супровід учнів з перспективною зоною найближчого розвитку з метою проведення комплексної корекційної роботи.
3.2. Звернути особливу увагу на психологічний супровід учнів 11 класів у період підготовки до участі у ЗНО-2021.
Довідку підготувала заступник директора з НВР О.В. Ленченко